info@livept.nl 070-5114470 Buurtweg 122, 2244 AJ Wassenaar

(Top)Sport

1. STRONGER

Krachttraining is één van de belangrijkste te ontwikkelen gebieden van de atletische ontwikkeling. Kracht speelt een rol in lichaamshouding. Het is een voorwaarde voor snelheid en sprongkracht. Kracht speelt een grote rol in blessurepreventie.

De kracht ontwikkeling wordt per individu en sport specifiek geanalyseerd. Onze atleten zijn dus niet per definitie grote gespierde atleten. Onze trainingsmethoden zijn gericht het ontwikkelen van de specifieke kracht van de sport.

2. FASTER

Elke sporter kan zijn snelheid verhogen met het juiste trainingsprogramma. Het fundament om snelheid te ontwikkelen is kracht, explosiviteit en een goed ontwikkeld uithoudingsvermogen. Een analyse van de sport in relatie tot snelheid welke trainingsvormen bepalend zijn voor jou sport. Elk trainingsprogramma bestaat uit: verbeteren startsnelheid , vergroten paslengte en pasfrequentie, het verbeteren van het snelheidsuithoudingsvermogen en verbeteren springhouding en techniek.

3. FITTER

Er zijn drie energiesystemen die het lichaam gebruikt om energie vrij te maken. Afhankelijk van de intensiteit en de duur van de inspanning wordt bepaald welk systeem de overhand heeft. Onze performance coaches maken gebruik van de “energy system development” methode. Als de atleet zich aanmeld wordt zijn sport geanalyseerd, welk energie systeem is bepalend om optimaal te presteren. Er wordt een individueel programma samengesteld voor het ontwikkelen van de bepalende energiesystemen.

Meld je nu aan!

SPORTS PERFORMANCE PROGRAMMA'S

Een kenmerk van de topsporter is zich continue te willen ontwikkelen, het uiterste uit jezelf halen en willen excelleren in zijn sport. Als (top)sporter meer uren je sport beoefenen maakt je nog geen betere atleet. Als atleet beschik je over atletische kenmerken zoals kracht, snelheid, explosiviteit, uithoudingsvermogen, mobiliteit en coördinatie. Het ontwikkelen van deze kenmerken maakt dat je sneller, explosiever en krachtiger wordt.

Onze coaches helpen je sneller te sprinten, hoger te springen en sterker in duels te worden. Er worden individuele trainingsprogramma’s geschreven afgestemd op jouw doelstellingen en de fysieke eisen van de sport. Wij zorgen dat jij je doelstellingen kunt bereiken.

  • Sport specifieke analyse
  • Verhogen van de individuele belastbaarheid ter preventie van blessures
  • Ontwikkelen van de capaciteit en het vermogen van het energiesysteem
  • Ontwikkelen van het coördinatievermogen
  • Rust- en herstel technieken
  • Optimaliseren van sportvoeding

TEAMSPORTEN

Wij begeleiden diverse atleten die verschillende teamsporten beoefenen o.a. voetbal, hockey, handbal en korfbal.

INDIVIDUELE SPORTEN

De sporten die we begeleiden zijn o.a golf, tennis, snowboarden, skiën en surfen.

TRAININGSPROGRAMMA

  • 10 – 12 jaar: Het leggen van het atletisch fundament met aandacht voor mobiliteit, basis kracht, basis snelheid, wendbaarheid en sprint- en looptechniek.
  • 12 -14 jaar: Het specificeren van het atletisch fundament gericht op de sport van de atleet. Het opbouwen van kracht, snelheid en wendbaarheid.
  • 14 – 16 jaar: Het startpunt voor het ontwikkelen van spiermassa en maximaal kracht met behoud van flexibiliteit. Het verbeteren van snelheid, afzetkracht in de sprint, wendbaarheid en explosiviteit.
  • 16 – 18 jaar: Het verbeteren van spiermassa en maximaal kracht in relatie tot explosiviteit. Het doorontwikkelen van snelheid, afzetkracht in de sprint, wendbaarheid en explosiviteit.
  • 18+: Na analyse van de atleet wordt in deze fase het trainingsprogramma gesplitst in ontwikkel gebieden en sterke eigenschappen. De specifieke fase waarin de sterke eigenschappen van de atleet worden doorontwikkeld.  Een atleet traint de ontwikkel gebieden op tot bovengemiddeld in samenspraak met onze performance coaches.

Wil jij je ook ontwikkelen tot een top atleet?

Maak een afspraak met één van onze performance coaches.

BOEK EEN PROEFLES VOOR GROUPPT

BOEK NU

Wat zeggen onze tevreden gezonde klanten?

  • Voor sportdoeleinden wilde ik gewicht kwijtraken. Via de windsurfwereld kende ik Chris en ik heb hem gevraagd om mij hierbij te adviseren. Binnen weken zag ik het verschil, maar nog belangrijker, ik voelde het verschil. Ik ging beter slapen, overdag had ik een beter energieniveau en ik werd snel sterker en fitter. Op mijn zwaarst woog ik 116 kg. Toen ik bij Chris begon 112kg en na vier maanden woog ik 94kg. Om m’n voeding maak ik me niet meer druk, ik weet nu hoe ik makkelijk kan sturen.

    Dave
  • Omdat er in de golfwereld een verschuiving heeft plaats gevonden waarbij het beeld van de iets te zware levensgenieter die makkelijk mee doet bij de top is vervangen door de atleet die week in en week uit presteert besloot ik om ook fitter te worden. Of beter gezegd fitter te worden voor golf. Hier kwam Martijn van Delft in beeld. Drie jaar geleden kwam ik namelijk bij Martijn met het verzoek om fitter te worden voor golf. In ons eerste jaar hebben we uitzonderlijk vruchtbaar getraind en ik werd met de week fitter voor golf. Meer stabiliteit in heel mijn lichaam wat natuurlijk ontzettend belangrijk is bij golf omdat balans een cruciaal onderdeel is van de swing. Meer mobiliteit, meer vrijheid van bewegen zonder remmingen. En meer uithoudingsvermogen waardoor ik topprestaties langer vol kon houden. Maar ik was niet alleen fitter voor golf. Ik was fitter voor alles in het leven. Meer energie en elke lichamelijke inspanning ging een stuk gemakkelijker.

    Dave Hoekstra

VRAAG DE TRAINER

CONTACT

Ik wil nu een afspraak maken!

Contact